Akademia
university.jpg

Akademia to miejsce, gdzie pozyskujemy nową kadrę oraz szkolimy istniejącą. Każda akademia umożliwia trening tylko jednej nowej osoby na raz, natomiast maksymalna liczba osób równolegle doszkalanych zależy od rozmiaru Akademii.

Poziom akademii wpływa na osiągane wyniki: im wyższy, tym lepsze będą efekty szkolenia lub poszukiwań kadry. Dodatkowo wyższe poziomy uniwersytetu umożliwiają szkolenia z wyższą intensywnością, dają też możliwość trenowania większej liczby istniejących osób na raz.


Nowa kadra

Aby rozpocząć trening nowej osoby należy wybrać jak intensywnie zamierzamy wyszkolić nową osobę. Im wyższa intensywność, tym bardziej efekt szkolenia może być zbliżony do możliwego do osiągnięcia maksimum. Oznacza to, że osoby szkolone na poziomie 1 będą średnio słabsze niż te szkolone na poziomie 2, jednak nie będzie to regułą dla każdej nowej osoby. Nowa kadra rekrutuje się spośród niepracującej populacji planety, a więc im więcej takich mieszkańców, tym lepsi ludzie będą opuszczać Akademię.

W CosmoPulse możemy wyszkolić kadrę o 5 różnych profilach w zależności od potrzeb:

1. Oficer - Standardowa osoba charakteryzująca się wyższymi współczynnikami bojowymi niż pozostałe osoby. Wtłaczane wykłady podnoszą Taktyki Ofensywną i Defensywną, przez co oficer jest skuteczniejszy w walce niż inni.

2. Pilot Cywilny - Człowiek, dla którego strzelanie nie jest pasją. On lubi latać dużą ilością flot, szczególnie transportowców. Szkoli się go przede wszystkim, by umiał dowodzić znacznie większymi grupami statków kosztem taktyki.

3. Szpieg - Nacisk położony na personalne cechy człowieka. Umiejętność Podejmowania Decyzji, Determinacja, Zdolności przywódcze i wysokie umiejętności społeczne to główne elementy człowieka wysyłanego na misję w obcym Imperium.

4. Kupiec - Zdolności personalne i społeczne do interesów czynią z tego człowieka najlepszego kandydata do obracania Twoimi Kredytami.

5. Kolonizator - Człowiek co nie boi się latać na nowe lądy i planety. Jeżeli potrzebujesz kogoś, kto ma poprowadzić kolonizację, wyszkolenie takiego człowieka na pewno bardziej się opłaci.

Trening istniejącej kadry

Aby sprostać coraz to nowym wymaganiom, gracz może kształcić swoją kadrę. Jednak poświęcenie czasu na trening oznacza, że dokształcana osoba nie może wykonywać innych zadań. Gracz sam musi dokonać tego wyboru.

Po wybraniu osoby, którą chcemy trenować, pozostaje ustawienie stopnia intensywności (znaczenie tego parametru jest podobne, jak w przypadku nowych osób), profilu treningu i liczby cykli treningowych.

W celu łatwiejszego treningu pod polami wyboru mamy podgląd obecnych statystyk oficera.

Typ treningu definiuje zestaw cech, które chcemy poprawić u trenowanej osoby. Każdy profil powoduje wzrost innej grupy cech:

- Trening menedżerski podnosi cechy odpowiadające za zarządzanie, dzięki czemu szkolona Kadra jest bardziej rozgarnięta. Przydaje się to przede wszystkim kupcom, co czyni niższą prowizję na giełdzie.
- Trening psychologiczny powoduje wzrost przede wszystkim cech psychicznych. Silna psychika jest bardzo pomocna na przykład przy kolonizacji nowych planet
- Trening taktyczny ogólny to teoretyczne doszkalanie wojskowych. Nie powoduje on większego wzrostu umiejętności praktycznych, ale stanowi dobrą podstawę dla późniejszych "militarnych weteranów". Jest on dość drogi, jednak zapewnia równomierny wzrost umiejętności taktycznych.
- Trening taktyczny ofensywny i defensywny są specjalizowanymi treningami militarnymi. Umożliwiają precyzyjniejsze sterowanie cechami wojskowymi w zależności od specjalizacji, którą chcemy nadać trenowanej osobie. Pozostałe cechy trenują się nieco inaczej niż w przypadku treningu ogólnego.
- Dowodzenie flotą to specjalny wykład odnośnie lotów . Dzięki niej oficer uczy się zarządzać coraz to większymi ilościami okrętów i ich optymalnego wykorzystania. Dzięki takiemu przygotowaniu może zwiększyć rozmiar dowodzonej przez siebie floty.

Cykle są odpowiednikiem wielu treningów wykonywanych "jeden po drugim". Czyli jeśli nie mamy czasu wykonać tego samego treningu dwa razy pod rząd, wystarczy wybrać dwa cykle - efekt będzie taki sam. Jednak wybierając więcej cykli należy pamiętać, że w przypadku przerwania treningu osoba nie poprawia swoich umiejętności.
Uwaga: Stopnie intensywności i liczba cykli oznaczone gwiazdką (*) nie są w danej chwili możliwe do rozpoczęcia z powodu braku środków. Rozpoczęcie poszukiwań lub treningu jest dostępne tylko jeśli gracz posiada wystarczająco dużo surowców. Link znajduje się obok informacji o kosztach.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.