ArenaCP

ArenaCP to unikalne miejsce, gdzie dowódcy wybrani przez różnych graczy mogą mierzyć się w bezpośrednich pojedynkach. Dzięki temu możesz:
- w łatwy sposób poznać mechanizmy rządzące bitwami w CosmoPulse
- sprawdzić taktyki bitewne, możliwości okrętów i umiejętności swoich dowódców
- rozerwać się i emocjonować pojedynkami z innymi graczami
- zarobić nieco kredytów giełdowych
- zdobyć punkty do rankingu na Arenie i w ten sposób porównać możliwości swoje i innych graczy

Zgłoszenia

Każdy może założyć nowy turniej na Arenie, można również zgłosić się do już założonego turnieju, pod warunkiem, że trwają jeszcze zapisy. Stan turnieju jest podany na stronie Areny.
Zakładając nowy turniej należy wybrać jego parametry. Przy każdym parametrze podany jest jego opis i znaczenie. Aby dołączyć do turnieju niezbędne jest również wybranie dowódcy (tylko jednego) oraz składu floty. Jeśli turniej ma określoną kwotę wpisowego, na koncie gracza musi znajdować się odpowiednia liczba kredytów giełdowych, zostaną one pobrane w momencie potwierdzenia zgłoszenia do turnieju. Po założeniu lub dołączeniu do turnieju nie jest możliwe wycofanie się.

Przebieg

Po zakończeniu zapisów uczestnicy rozlosowywani są do bitew, po czym następuje krótki okres, w którym mogą jeszcze dobrać skład floty biorącej udział w pojedynku. Po zakończeniu tego czasu rozpoczynają się bitwy. Jeśli w turnieju jest więcej niż jedna runda oraz wybrane zasady turnieju na to pozwalają, uczestnicy pomiędzy zakończonymi pojedynkami mogą jeszcze raz dobrać skład swoich flot na następna rundę.

Nagrody

Gdy zakończone zostaną wszystkie bitwy (w zależności od formuły turnieju, liczby uczestników i rund) wyłaniany jest zwycięzca. Uczestnicy otrzymują zdobyte punkty rankingowe oraz kredyty giełdowe. Na pulę nagród składają się wszystkie kredyty pobrane jako wpisowe od uczestników oraz, dodatkowo, równowartość wpisowego dołożona przez Konsorcjum. Dokładne wartości zdobytych nagród podane są na stronie ze szczegółami danego turnieju - po jego zakończeniu.

Zmęczenie

Dowódcy po walkach stoczonych na Arenie odczuwają zmęczenie. Wartość tego parametru rośnie z każdą stoczoną bitwą a maleje wraz z czasem upływającym od ostatniej walki. Czynnikami wpływającymi na wzrost zmęczenia są między innymi liczba rund stoczonych w danej bitwie, oraz wiek dowódcy - starsi zaczynają szybciej odczuwać trudy bitew. Zmęczenie dowódcy ma bezpośredni wpływ na jego postawę w pojedynkach - im wyższe, tym łatwiej będzie popełniał błędy i osiągał gorsze wyniki. Aktualny poziom zmęczenia wyświetlany jest dla każdego dowódcy na stronie wyboru dowódcy, podczas zapisywania go do turnieju.

Uwaga: zmęczenie dotyczy jedynie Areny, nie stosuje się w przypadku bitew toczonych w przestrzeni Galaktyki.

Ranking

Opis specjalnego rankingu obliczanego dla ArenyCP znajdziesz tutaj.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.