Bitwa

Bitwa to jeden z najważniejszych aspektów CosmoPulse. Od ilości wygranych bitew mocno będzie zależeć Twoja pozycja w grze.

Na początek musisz zapoznać się z możliwymi typami statków. Każdy z nich ma pewne dodatnie i ujemne strony. Należy pamiętać też że pewne jednostki lepiej spisują się przeciw innym w walce jak np. niszczyciel, który doskonale nadaje się do zwalczania korwet.

Tury

Bitwa w CosmoPulse podzielona jest na tury. Długość trwania każdej tury zależy od sumarycznego rozmiaru okrętów tej walczącej strony której rozmiar jest mniejszy. Zwykle tury nie są dłuższe niż kilka - kilkanaście minut. Jednak przy dużych bitwach runda może trwać nawet i godzinę bądź dłużej.

Relacja z bitwy

Podczas trwania bitwy możesz na bieżąco śledzić jej przebieg. Po wybraniu z menu opcji bitwy uzyskasz informację o aktualnie toczących się walkach.

Zasięg

Ważnym elementem podczas bitwy jest właśnie zasięg. Statki nie przechodzą od razu do bezpośredniego starcia, ale co turę zbliżają się coraz bardziej do siebie. Tak więc w 1 turze wrogą flotę mogą dosięgnąć tylko jednostki, które posiadają bardzo daleki zasięg dział czyli np. pancernik bądź też platformy orbitalne. W drugiej turze strzał może już oddać oprócz wspomnianych jednostek również okręt wyposażony w działa o zasięgu dalekim, itd. Na samym końcu kiedy już dojdzie do bezpośredniego starcia do walki mogą włączyć się myśliwce, korwety oraz obrona lekka naziemna. Te jednostki posiadają zasięg bardzo bliski.

Dołączanie do bitwy

Jeżeli rozpoczęła się już bitwa i Twoje jednostki tracą przewagę nic straconego. Zawsze możesz wysłać na pozycję gdzie toczy się bitwa posiłki. Jeżeli tylko znajdą się one w miejscu gdzie toczy się bitwa automatycznie dołączą się do niej i wspomogą Twoje walczące jednostki. Pamiętaj, że do bitwy mogą dołączyć się nie tylko Twoje armie, ale i również graczy, którzy są z Tobą w sojuszu!

Zasięg podczas dołączania do bitwy

Dołączając floty do bitwy musimy pamiętać o jednej bardzo ważnej rzeczy, mianowicie o zasięgu. Po dołączeniu do bitwy znajdujemy się w bardzo dużej odległości od centrum bitwy i w miarę upływu czasu nasze floty stopniowo do niego będą się zbliżać. Przykładowo jeżeli dołączymy się myśliwcem, a w centrum bitwy znajduje np. krążownik to w zasięgu jego dział znajdziemy się w turze 3, a on w zasięgu naszych myśliwców w turze 5.
Tabelka odległości do środka bitwy w poszczególnych turach będzie wyglądać następująco:

typ tura 1 tura 2 tura3 tura 4 tura 5
myśliwiec 5 4 3 2 1
krążownik 1 1 1 1 1

Jednak jeżeli ten krążownik dołączył się do bitwy 2 tury przed nami, to nasze myśliwce będą cały czas w zasięgu jego dział. Natomiast krążownik w zasięgu naszych myśliwców również dopiero po 5 turach. Tym razem tabelka odległości do środka bitwy będzie wyglądać następująco:

typ tura 1 tura 2 tura3 tura 4 tura 5
myśliwiec 5 4 3 2 1
krążownik 3 2 1 1 1

Jak widać w naszej pierwszej turze my jesteśmy na pozycji 5, a wrogi krążownik na pozycji 3. Zasięg krążownika wynosi 2 (zasięg średni), tak więc jak widać nasze myśliwce przez całą bitwę będą w zasięgu dział tego statku (5-3=2, 4-2=2 etc.).

Dla ułatwienia poniżej tabelka z wartościami liczbowymi dla poszczególnych typów zasięgu:

typ zasięgu wartość
bardzo bliski 0
bliski 1
średni 2
daleki 3
bardzo daleki 4
Wybór celu

Podczas walki statki wybierają swoje cele losowo, jednak z uwzględnieniem rozmiaru celów. Duże statki (np. krążownik) będą dużo częściej obiektem ataku niż małe statki jak np. myśliwiec. Dodatkowo jeżeli jakiś typ okrętu posiada bonus do ataku na określony typ kadłuba, to okręty tego typu będą częściej wybierane niż wynikałoby to z ich rozmiaru.

Pancerz i siła ognia

Jeżeli statek celnie strzeli w drugi statek to wartość jego strzału (siła ognia) pomniejszy posiadany pancerz. Jeżeli wartość pancerza spadnie poniżej zera statek zostaje zniszczony.

Kondycja

Na powyższą składają się różne czynniki takie jak: Stan paliwa, jakość osłon, integralność kadłuba, ilość uzbrojenia, poziom zaopatrzenia w żywność czy chociażby ilość rolek papier toaletowego w szafce okrętowej.
Stan statku przedstawia również jego sprawność na polu walki.

Podczas bitwy kondycja ma bezpośredni wpływ na szanse oddania celnego strzału. Im bardziej uszkodzony jest statek tym trudniej jest mu zająć dogodną pozycję i celnie oddać strzał. Kondycja przekłada się również na wartość pancerza. Tak więc np. krążownik, który zaczyna bitwę i ma kondycję równą 50% nie ma wartości pancerza 40 tysięcy, a zaledwie 20 tysięcy. Podobnie po bitwie, jeżeli nasze statki doznały uszkodzeń to ich kondycja ulegnie zmniejszeniu.

By poprawić kondycję flot należy ją naprawić.

Dowódcy

Kluczowe znaczenie podczas bitwy mają dowódcy. Ich cechy takie jak: taktyka ofensywna, taktyka defensywna, odwaga, zdolności przywódcze, podejmowanie decyzji i morale wpływają na ich skuteczność w zwalczaniu wrogich flot. Dowódcom po bitwie mogą się podnieść pewne współczynniki. Jest to zależne od ich skuteczności w bitwie oraz od tego, z jak mocnym przeciwnikiem walczyli.

Szczątki

Po zakończeniu bitwy w miejscu gdzie sie ona toczyła pozostają szczątki zniszczonych statków. Stanowią one od 30% do 50% metalu i kryształu który był zużyty do ich zbudowania. Szczątki te ulegają powolnemu rozproszeniu i po upływie kilku/kilkunastu dni znikają zupełnie. Aby je zebrać należy w miejsce bitwy przylecieć transportowcami i dokonać "transferu z przestrzeni".

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.