Poruszanie Floty

Flocie można wydać rozkaz poruszania na wiele sposobów. Najpierw by poruszyć flotę musisz znać koordynaty celu. Wszystkie linki wyglądające w ten sposób [14703,14210,0]:[-887,-631,-101] określają pewną pozycję w przestrzeni, czyli właśnie koordynaty celu. Po wybraniu tego linka przejdziesz do strony, na której będziesz mógł wykonać akcję dla tej pozycji, czyli np. przesunąć flotę.
By przesunąć flotę należy wybrać jej nazwę, a następnie kliknąć link: "Przesuń na tę pozycję".
action_chooser1.jpg
Po wykonaniu tej akcji zobaczysz stronę z szacowanym kosztem podróży i wtedy wystarczy już tylko nacisnąć "Potwierdzam rozkaz" i twoja flota rozpocznie podróż na podane koordynaty.

Koordynaty celu możesz również wybrać posługując się mapa. Po wybraniu systemu możesz jako koordynaty określić środek systemu, bądź też konkretną planetę. By to wybrać wystarczy kliknąć na jeden z linków jak na przykładowym rysunku.
choose_dest1.jpg

By poruszyć flotę możesz również użyć tzw. bookmarków. Bookmark to nic innego jak zapamiętane koordynaty celu. Rozkaz przemieszczenia floty do tak zapamiętanego celu możesz wydać na stronie ze szczegółami floty. Najpierw należy wybrać nazwę odpowiedniego bookmarka, a następnie kliknąć link: "Przesuń", zobacz przykład na rysunku poniżej.
choose_bookmark1.jpg

Wpływ kondycji

Statki w gorszej kondycji narażone są na awarie, mogące w efekcie doprowadzić do zniszczenia jednostki. Szczególnie niebezpieczne jest to w przypadku podróży hiper przestrzennych.
Kondycja powyżej 50% w zasadzie gwarantuje szczęśliwe dotarcie do celu. Jednak poniżej 50% mogą wystąpić problemy. Im niższa kondycja, tym większe prawdopodobieństwo utraty części spośród statków tworzących flotę. Statki o kondycji 0% będą miały poważne problemy z przemieszczaniem się.

Wpływ dowódców

Problemy spowodowane słabą kondycją statków mogą być nieco mniejsze dzięki umiejętnościom dowódców. Dobry i doświadczony dowódca podejmie lepsze decyzje, nie zadrży mu także ręka w krytycznym momencie. Dlatego floty dowodzone przez dobrych dowódców będą tracić mniejszą ilość spośród uszkodzonych statków.

Dowódca wpływa również na czas przelotu przez hiperprzestrzeń. Podejmowanie decyzji w parze z umiejętnością dowodzenia flotą mogą skrócić czas podróży. Różnica nie będzie duża, ale na przykład na stałych trasach transportowych zaoszczędzony czas może już się liczyć. Oczywiście nie bez znaczenia jest też wpływ specjalnych umiejętności dotyczących pilotowania floty, jeśli dowódca akurat ma taki talent.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.