Sparingi

W CosmoPulse oprócz zwykłych bitew można rozgrywać umówione bitwy zwane sparingami. Uczciwość takiej walki gracz ocenia według swojego systemu wartości, CosmoPulse NIE zabrania takich pojedynków.

Cele Sparingu

Zapewne spytacie się, na cóż organizować takie umówione walki? Jest kilka możliwych sytuacji.

Pierwszą rzeczą, dla jakiej warto rozgrywać sparingi, jest wzrost doświadczenia. Od dowódców bowiem zależy, jak wiele doświadczenia przyswoją sobie podczas walk.

Dobra Rada Wujka Adzika: Żeby optymalnie rozegrać sparing, popróbuj różnych ustawień rozmiarów, taktyk oraz stażu oficerów. W teorii najlepiej sprawdzają się walki o podobnych rozmiarach i wielkości odpowiadającej stażowi dowódcy/dowódców. Na początek popróbuj spraingi rozmiarowo 25-30 myśliwców a przekonasz się, czy to wystarczy czy nie :)


Druga sytuacja może wyglądać następująco, iż któryś z graczy wyzywa Ciebie na pojedynek (he he, jak za starych dobrych czasów, kiedy ludność zasiedlała stepy Ameryki i wielu pojedynkowało się na rewolwery. W CosmoPulse jednak pojedynki są bardziej nowoczesne) i sprawą honorową jest przyjąć wyzwanie i stoczyć go w odpowiednim dla obu stron terminie. Dodam, że to strony dogadują się o terminie między sobą.


Kolejną rzeczą jaka może mieć miejsce, jest sprawdzenie swoich sił przed ogólnoimperialnym Turniejem Cosmo. Wtedy gracze na podobnym do siebie poziomie próbują różnych taktyk, ustawień i konfiguracji rozmiaru, składu floty, składu kadry etc.

Korzyści i Zagrożenia Sparingów

Istnieje wiele korzyści płynących z organizacji sparingów:

  • Wzrost doświadczenia dowódcy;
  • Motywacja do rozwoju kadry;
  • Budowanie swojej pozycji w rankingu lub wśród graczy;
  • Tanie i szybsze szkolenie oficerów.

W celu omówienia dodam jedynie, iż często sparingi są prezentowane społeczności CosmoPulse na forum gry chociażby po to, by dać możliwość skomentowania walki starszym graczom i otrzymać pewne wskazówki na przyszłość.

Oprócz korzyści, istnieją pewne zagrożenia czy wady takich walk. Oto przykładowe:

  • Wybór odpowiedniej kadry do walk;
  • Powroty oficerów w przypadku przegrania walki sięgające kilkudziesięciu godzin (w zależności od posiadanych technologii ten czas się różni, jednak przyjmuje się, że statystycznie powrót trwa 48 godzin);
  • Czas na znalezienie i na przygotowanie sparingu z partnerem sparingowym;
  • Mniej efektywne szkolenie1 niż w przypadku nauk w akademii.

Wybór należy do Ciebie!

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.