Szpiedzy

Ważną kwestią w grze jest informacja. Informację można zdobywać na wiele sposobów. Jednym z nich są własnie szpiedzy.

Co to jest Szpieg?

Szpieg jest specjalnie wyszkolonym oficerem powołanym do zdobywania informacji. Możemy go wyszkolić w akademii podając odpowiednią profesję.

Czemu warto mieć szpiega?


Zasady szpiegowania

Akcje szpiegowskie innych szpiegów mają wpływ na siebie nawzajem.
Przykładowo:

Jeśli na planecie działają szpiedzy gracza A i B oraz gracza C (który jest właścicielem planety) to szansa na wykrycie każdego z tych szpiegów przez szpiega C będzie 1/2 - jeśli będzie on wykonywał akcje 'kontrwywiad'. Równocześnie każdy jeden szpieg wykonujący akcje 'kontrwywiad' zmniejsza (utrudnia) szansę na pomyślne zakończenie akcji szpiegowskiej przez innych szpiegów (przeciwników). Jeśli gracz D wyśle trzeciego szpiega to szansa na wykrycie każdego z nich będzie wynosić 1/3.

Wysyłanie szpiega

Przedstawię to na zasadzie zrzutów ekranowych wyjaśniając krok po kroku tę dziedzinę Cosmo.

szpiedzy1fj5.png

Najpierw wybieramy naszą ofiarę za pomocą mapy, wybieramy układ (1.), po czym po chwili planetę która nas interesuje (2.)

szpiedzy2mp1.png

Widzimy planete denata, któremu chcemy napsuć krew ;) po prawo widzimy taką malą ikonke jaką jest wysyłanie szpiega ;)

spy_send_01.gif

wysyłanie szpiega… przy (1.) widzimy do kogo wysyłamy szpiega (czy oby sie nie pomyliliśmy), Dalszą czynnością jest wybranie osoby odpowiedniej dla tej planety (2.). Zauważ jak zmieniają się czynniki (3.,4.,5.) w zależności jakiego oficera wybieramy. Najlepiej aby dany oficer miał jak najwyższe cechy (3.), był b. blisko (5.) wtedy koszt wysłania i późniejszych operacji (4.) będzie mniejszy :). Kiedy dokonamy wyboru klikamy Zainstaluj (6.)

spy_send_02.gif

Widzimy jak szpieg się instaluje (2.), stan określa co w danej chwili typ robi (1.). Pozostały czas do końca wykonywania czynności mamy ukazany na progressBarze (3.) gdzie po najechaniu myszką uzyskujemy dokładny czas zakończenia operacji.

[spy_send_03.gif

Po zakończeniu operacji instalacji (prawie jak produktu MircoSoft - ten sam czas instalacji) mamy uśpionego (czytaj: zakamuflowanego) szpiega na terenie wrogiej planety. Klikając na stan (1.) otworzy nam się okienko czynności…

szpiedzy6jd4.png

I mamy do wyboru :

1. Akcję jakiej ma się podjąć szpieg - chyba wszystko zrozumiałe, jakby nie to pisać na maila i priv :P
2. Jakie będą nakłady na daną akcję. Istnieje fajna zależność - Im większe nakłady w akcje sabotażową tym dłużej ona trwa :)
3. To raczej standardowa opcja mająca na celu zebranie informacji o wszystkich planetach Imperium
4. To służy zmniejszeniu działań szpiegów i większa szansa na ujawnienie szpiega.

Jeszcze ten rysuneczek:
szpiedzy7dw7.png

szpiedzy8bu7.png

Widzimy jak szpieg zbiera informacje. ProgressBar pokazuje ile już udało mu się wykonać :) Najeżdzamy mychą i mamy dokładne czasy :)

To wszystko! Pozostaje nam tylko czekać na raport od szpiega.

Akcje szpiegowskie

Do możliwych akcji szpiegowskich należą:

  • Instalacja - powoduje przejście osoby do wywiadu (lub kontrwywiadu w zależności jakie polecenia chcemy następnie szpiegowi wydawać)

Po zainstalowaniu szpiega dostępne są akcje:

  • Ewakuacja - powoduje powrót z wywiadu do "normalnego" życia
  • Przechwyć Relikty - szpieg poszukuje i próbuje przechwycić Relikty znajdujące się na planecie (oczywiście te należące do innych)
  • Przeglądowy raport - szpieg zbiera ogólne informacje o przeciwniku i zwraca je w przeglądowym raporcie - jeśli chcesz się dowiedzieć o imperium przeciwnika ten raport jest właśnie do tego
  • Przejdź do kontrwywiadu - szpieg zaczyna poszukiwać innych szpiegów na planecie na której się znajduje (to może być także planeta należąca do innego gracza)
  • Sabotuj giełdę - szpieg sabotuje giełdę - niezłe źródło dochodu dla Ciebie i spory kłopot dla przeciwnika
  • Sabotuj instalacje obronne - szpieg uszkadza instalacje obronne na planecie przeciwnika - dobra synchronizacja tej akcji sabotażowej z atakiem flotą może dać niespotykane efekty
  • Sabotuj magazyny - bardzo destruktywny sabotaż - nie dość, że uszkadzasz magazyny to jeszcze przeciwnik traci wszystko co było w zniszczonej ich części
  • Werbowanie - szpieg werbuje agenta w kadrze przeciwnika - idealne do śledzenia flot i zbierania specyficznych informacji o przeciwniku
  • Zbieraj informacje industrialne - zbiera ogólne informacje industrialne o planecie przeciwnika - jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej o kopalniach przeciwnika na jego planecie to jest właśnie raport do tego
  • Zbieraj informacje militarne - zbiera ogólne informacje militarne o planecie przeciwnika - jeśli interesuje cię jakiej obrony możesz się spodziewać na planecie przeciwnika
  • Zbieraj informacje naukowe - zbiera ogólne informacje naukowe o planecie przeciwnika - sprawdź jak zaawansowana jest nauka i nad czym aktualnie przeciwnik pracuje w laboratorium
  • Zbieraj informacje personalne - zbiera ogólne informacje personalne o planecie przeciwnika - dostaniesz informacje o ludziach utrzymywanych na tej planecie

W przypadku zainstalowania szpiega na własnej planecie dostępna jest również akcja:

  • Przeprowadź weryfikację - weryfikuje kadrę utrzymywaną przez planetę pod kątem ewentualnej współpracy z obcymi szpiegami - masz szanse na wykrycie, czy wśród Twojej kadry są agenci zwerbowani i dostarczający informacje wrogom

Po zwerbowaniu agenta w kadrze przeciwnika dostępne są opcje:

  • Raport szpiegowski - szczegółowy raport z działalności zwerbowanego agenta
  • Status - generalne informacje o aktualnym stanie agenta
  • Zakończ współprace - kończy współprace z agentem
Przykłady raportów Szpiegowskich

Tutaj będą

(incoming)

Kontrwywiad

Kontrwywiad działa podobnie do akcji szpiegowskich w innych Imperiach, jednak agentów instalujemy na własnych planetach.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.